Salata “Shuba”

Am învățat să fac această salată de la mama mea. Ea are un mod aparte de a o face, și anume că ea nu pasează niciodată cu lingura maioneza peste legume între straturi. La foarte puține gospodine văd acest fel de gătire a șubei. Pasarea maionezei peste ingrediente, la acest tip de salată, mi se pare nu numai că arată inestetic, dar totodată și schimbă foarte mult gustul delicios al ei.

De obicei, pentru adăugarea maionezei eu folosesc un săculeț pentru cremă, dacă maioneza este făcută de mine, sau atunci cînd o cumpăr, tai cu ajutorul unui foarfece un colț al pachetului și adaug maioneza direct peste legume, cu mișcări dute-vino sau zig-zag.

În acest fel, șuba se primește puhavă, ușoară, frumoasă și pufoasă! 🙂

Un alt secret pe care îl păstrez de la mama mea, este să rad unt scos din congelator deasupra salatei!

Rezultatul îți lasă gura apă! Garantez!

Ingrediente pentru o salată pe un platou mediu:

  • 2 felii de scrumbie sărată
  • 5 ouă
  • 2 morcovi
  • 2 sfecle roșii
  • 4 cartofi
  • cîteva cepe verzi
  • 200-250 gr maioneză
  • unt rece

Fierbem legumele, ouăle și tăiem după preferințe fileul de scrumbie. Eu am folosit pentru această salată maioneză de casă (vezi rețeta Maioneză de casă pe acest blog).

1

Mai departe nu ne rămîne decît să ne înarmăm cu răbdare și să dăm prin răzătoare legumele și să le aranjăm pe un platou sau într-o salatieră. La mine straturile merg în felul următor: cartofii, scrumbia, morcovul, ceapa verde, oul și sfecla roșie. Între straturi, evident că, punem maioneza.

2

La sfîrșit, scoatem din congelator untul și radem deasupra salatei.

Pofta buna!

13517919_1123701134358772_1558081633_o

13517989_1123701141025438_2133858239_o

Leave a Reply

