Castraveti marinati in 24 ore

Mi-a plăcut foarte mult această rețetă de castraveciori marinați în doar 24 ore. Respectați proporțiile și se vor primi foarte buni, ca ai mei 🙂 Nu se deosebesc prin nimic de cei cumpărați. O regulă de urmat la marinarea legumelor este să folosiți sare simplă, fără iod. Iodul va înmuia legumele și nu vor fi deloc crocante și gustoase. Eu am făcut un borcan de un litru jumătate de castraveți marinați și am ales castraveții nu prea mari. Proporțiile ingredientelor pentru marinată sunt cu referință la 1 litru de apă.

 Această rețetă nu se folosește pentru a marina castraveți pentru iarnă!

Ingrediente:

  • castraveți cît să încapă în borcanul pe care îl aveți
  • 1 litru de apă
  • 100 ml oțet de 9 %
  • 50 gr zahăr
  • 1 lingură de sare neiodată
  • 5-6 cîțiva căței de usturoi
  • 5-6 boabe de piper boabe
  • crenguțe de mărar

Se pregătesc castraveții foarte simplu.

Se spală și se pregătesc toate ingredientele.

1

Se așează în borcan castraveții, iar printre ei punem usturoiul, boabele de piper și crenguțele de mărar.

2

Pregătim marinata: se pune într-o cratiță la fiert 1 litru de apă cu 50 gr de zahăr și o lingură de sare. După ce a tras un singur clocot, luăm de pe foc și turnăm 100 ml de oțet de 9 %. Amestecăm totul foarte bine cu o lingură și turnăm peste castraveții din borcan.

3

Închidem borcanul cu capacul și lăsăm să se răcească la temperatura camerei. După ce s-a răcit, dăm la frigider borcanul pînă a doua zi, iar seara la cină deja puteți să îi savurați cu ceva gustoșel 🙂

13705314_1143105552418330_1800735670_n

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

13714531_1143105419085010_238028867_n

Leave a Reply

