Cream Cheese

Crema de brînză (- en. Cream Cheese, – ru. Сливочный Сыр) este o brînză moale, pufoasă cu un gust puțin dulcișor și cu o notă sărățică. În SUA cea mai populară marcă de cremă de brînză este bine-cunoscuta Philadelphia. Această cremă se produce începînd cu anul 1872, iar denumirea a primit-o în cinstea orașului Philadelphia.

Crema de brînză poate fi folosită în foarte multe bucate, începînd cu prăjituri, chessecake-uri, torte, cupcake-uri, rulade din carne și terminînd cu sushi.

Demult caut o rețetă care să fie și ușoară în pregătire dar și delicioasă. Mai mult ca atît că crema de brînză din market te bate tare la buzunar 🙂 Așa că în călătoria mea de căutări, m-a ajutat bunul Dumnezeu și am dat de rețeta Talinei Samoila. Am făcut brînza după rețeta ei și a ieșit minunat. Îi mulțumesc mult pe această cale!

Ingrediente:

  • 1 l chefir 2,5 %
  • 1 l lapte covășit
  • 500 gr smîntînă 20 % (rețeta Talinei prevede 30%, eu am folosit smîntîna de 20% și la fel s-a primit buna crema de brînză)
  • sucul de la o jumătate de lămîie
  • un praf de sare

Într-o cratiță mare, amestecăm chefirul cu laptele covășit. Adăugăm și smîntîna. Amestecăm bine să nu fie cocoloașe. Sărăm și adăugăm sucul de lămîie.

1

Acoperim o strecurătoare cu 4 straturi de tifon, o punem într-un vas adânc și turnăm în ea compoziția obținută.

2Punem vasul în frigider și lăsăm să se scurgă pentru 30-36 ore.

Scurgeți periodic lichidul acumulat!

Voila!

Iți vine să afunzi cuțitul în cremă și să ungi pe pîine neagră, nu-i așa? 🙂

3

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

2 comments

Leave a Reply

