Spaghetti in sos de ciuperci

Poate că nu arată apetisant, mai ales culoarea sosului de ciuperci, dar vă asigur că este foarte delicios. Este unul dintre sosurile mele preferate. Sosul de ciuperci poate fi servit cu foarte multe mîncăruri, iar cei care iubesc aroma ciupercilor mă vor înțelege foarte bine.

O rețetă asemănătoare am văzut la bucătarul renumit Adi Hădean și am decis să încerc și eu sosul lui, la care el adaugă și 2 gălbenușuri.

Repet, nu arată sosul apetisant, nu e fotogenic 🙂 , dar e super-aromat și gustos!

Ingrediente:

  • 250 gr spaghetti (sau orice tip de paste doriți)
  • 300-400 gr de ciuperci champignon (eu am folosit champignon brun, dar vă sfătui să îl folosiți pe cel alb ca să nu iasă sosul atît de întunecat la culoare)
  • 4 linguri de smîntînă 15 %
  • o ceapă
  • 2 căței de usturoi
  • 2 gălbenușuri
  • un vîrf de cuțit nucșoară
  • 1 lingură de ulei
  • apă rece, cît să rărim sosul de consistența dorită
  • sare și piper după gust

Mai întîi, aruncăm într-o tigaie cu uleiul încins o ceapă tocată mărunt și usturoiul, să se moaie.

1

După ce ceapa s-a călit, adăugăm și ciupercile tăiate julien.

2

Cît timp așteptăm să se călească ciupercile, punem și apa la fiert pentru paste.

Cînd ciupercile s-au călit, punem o jumătate din cantitate într-un blender cu 4 linguri de smîntînă și 2 gălbenușuri. Blenduim binișor, iar ca să rărim sosul, adăugăm apă rece. Se folosește apa rece, fiindcă ea nu va lega oul din sos.

3

Sosul format îl adăugăm la cantitatea de ciuperci rămase.

Eu am făcut așa, fiindcă am vrut să fie printre pastele gata bucăți de ciuperci, iar dacă voi nu le doriți și vreți un sos fin, atunci blenduiți toate ciupercile.

4

Lăsăm să clocotească la foc mediu cam 10 minute, iar între timp adăugăm puțină nucșoară, sare și piper după gust.

Scurgem pastele și le adăugăm peste sos.

Le scăldăm în sos și le savurăm cu plăcere!

7

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

5

Leave a Reply

