Alivanca

Alivanca este o mîncare tradițională moldovenească care se prepară din brînză de vaci sau de oi, ouă, smîntînă și făină de porumb. Se gătește diferit de gospodine, care o fac dulce, care sărată – e bună oricum. În copilărie nu prea am mîncat alivanca atît de des, însă de acum încolo, o voi mai găti neapărat, fiindcă mi-a plăcut nespus gustul simplu care te duce cu gîndul la țară și aroma care mi-a lăsat-o în casă cînd am copt-o.

Apropo, eu sunt îndrăgostită de parfumul mîncării din casă atunci cînd gătesc. Îmi dă un sentiment de liniște sufletească și împăcare cu mine însumi. Poftim de vedeți rețeta!

Ingrediente:

  • 500 gr brînză proaspătă de vaci
  • 4-5 ouă
  • 4-5 linguri cu smîntînă
  • 8-9 linguri cu făină de porumb
  • 1-2 linguri cu vîrf de unt
  • 1 linguriță de sare

Într-un bol mai măricel punem brînza de vaci cu cele 4 ouă și amestecăm bine cu un tel.

1

Adăugăm 4 linguri cu smîntînă și o lingură de unt pe care l-am topit.

2

Mai punem și cele 8 linguri cu făină de porumb cu o linguriță de sare.

3

Amestecăm bine și punem compoziția într-o tavă unsă cu unt. Dăm la cuptorul pre-încălzit la 180-190 Grade Celsius, pentru 20-25 minute, sau pînă se rumenește frumos.

4

Poftim la masă!

5

Serviți alivanca imediat cît e aburindă cu smîntînă!

6

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

Leave a Reply

