Legume coapte in oala (de post)

Iată că suntem în perioada Postului Crăciunului și cu pași rapizi se apropie și sărbătorile de iarnă. Persoanelor care țin postul, le recomand această rețetă simplă și rapidă de legume coapte în oală de lut, care cu siguranță vă vor încălzi nu doar casa cu mirosul ademenitor, dar și suflețelul 🙂

Ingrediente (legumele le alegeți după disponibilitate), eu am avut:

  • 2 morcovi mari
  • 3 ardei grași verzi
  • 3 ardei grași roșii
  • vreo 300 gr ciuperci champignon
  • 2 cepe de mărime medie
  • 4 cartofi
  • 1 linguriță de boia de ardei dulce
  • piper proaspăt măcinat
  • 3-4 linguri de ulei de măsline/sau ulei de floarea soarelui rafinat
  • 100 ml apă
  • sare grunjoasă

Curățim și spălăm legumele.

1

Le tăiem cuburi mai măricele și le condimentăm. Adăugăm uleiul și amestecăm binișor.

2

După ce am amestecat legumele. Le punem într-o oală de lut, a mea e de 3 litri. Turnăm peste legume 100 ml apă, punem capacul și dăm la cuptor, pentru aproximativ 50  minute – 1 oră.

3

Cînd casa s-a umplut de aromă și legumele sunt gata!

Poftim la masă! Serviți legumele calde, presărate cu ierburi aromate, cu pîine neagră, iar în sosul care l-a lăsat legumele, nu uitați să întingeți cu poftă! 😉

6

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

5

Leave a Reply

