Muffins cu ciocolata alba si capsuni

Recent am descoperit această rețetă de muffins și mi-am propus să o fac de sărbători. Au ieșit foarte delicioși și fragezi, iar gustul căpșunii, care de altfel poate fi înlocuit și cu vișine, combinat cu cel al ciocolatei, dau o savoare aparte acestor muffins. Dar hai să vă arăt cum i-am făcut! 🙂

Ingrediente:

  • 280 gr făină
  • o jumătate de linguriță de bicarbonat de sodiu
  • 1 linguriță praf de copt
  • 50 gr pudră de cacao
  • 180 gr zahăr pudră
  • 2 ouă
  • 260 ml lapte
  • 85 ml ulei rafinat de floarea soarelui
  • extract de vanilie
  • un praf de sare
  • ciocolată albă
  • căpșuni (sau vișine) proaspete sau congelate

Punem în bolul unui mixer sau robot de bucătărie zahărul pudră și ouăle. Mixăm vreo 4-5 minute pînă compoziția se deschide la culoare.

2

Adăugăm laptele, uleiul și extractul de vanilie. Mixăm la viteză mică.

În alt vas amestecăm ingredientele uscate, adică, făina, bicarbonatul, praful de copt, pudra de cacao și praful de sare.

1

Continuînd să mixăm la viteză mică/medie, încorporăm și făina. După ce am pus toată făina putem să mai amestecăm puțin cu mișcări circulare cu o spătulă compoziția, pentru a ne asigura că toate ingredientele sunt bine combinate.

15726052_239982966431255_446058050_o

Pregătim ciocolata și căpșunile. Eu am avut căpșuni congelate.

3

Aranjăm cîte o lingură de aluat în forme pentru muffins/brioșe, apoi punem o căpșună și o bucată de ciocolată, peste care din nou punem o lingură de aluat. Avem grijă să nu încărcăm tare formele, fiindcă aluatul va crește. Punem cam 3/4 din mărimea formei pe care o avem.

4

Dăm muffins-urile la cuptor pentru 20 minute, în cuptorul preîncălzit la 180 Grade Celsius.

5

E ok să crape muffins-urile din cauza căpșunii și ciocolatei din interior, care odată cu coacerea vor tinde să pătrundă la suprafață.

6

Ciocolata care mi-a rămas (cam 40 gr) am topit-o cu o lingură de unt și m-am jucat cu o lingură peste muffins!

7

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

15713268_1304772576251626_12658337_n

Leave a Reply

