Rata innabusita cu varza murata, mar si mustar

Această reţetă simplă de carne de raţă, înnăbuşită îndelung cu varză murată şi puţin muştar, a trecut în lista reţetelor pe care le salvez în cartea mea de reţete. Carnea se primește aromată și moale, chiar dacă nu este marinată în prealabil. Cu toate acestea, pentru a da cărnii o aromă mai specială și pentru a o frăgezi mai bine, rețeta originală (pe care am luat-o dintr-o carte de bucate) prevede ținerea cărnii de rață înainte de a fi gătită în suc de mere pentru aproximativ 8 ore. După această rețetă se mai poate de gătit și carnea de gîscă!

Ingrediente:

  • 1 rață (eu am ales aripile, pieptul si pulpele)
  • 500 gr varză murată
  • 1 măr
  • 1 ceapă
  • 1 morcov
  • 1 lingură muștar
  • 1 linguriță Khmeli Suneli (sau orice alte ierburi uscate preferate)
  • 2 frunze de dafin
  • sare de mare grunjoasă, după gust
  • 4-5 linguri de apă fierbinte

Începem să gătim rața. Eu am ales pulpele, pieptul și aripile.

1

Încingem o tigaie și fără să adăugăm ulei, rumenim nițel carnea pe ambele părți. Carnea de rață conține suficientă grăsime, așa că uleiul nu este necesar.

2

Rumenim pe ambele părți.

3

După e am rumenit carnea, adăugăm la ea ceapa și morcovul tăiați după preferințe, dar de dorit mai mășcățel. Ceapa și morcovul se vor căli în grăsimea lăsată de carne. Mirosul e ademenitor de intens. Lăsăm pe foc maxim 5 minute.

4

Apoi, transferăm conținutul tigăii într-un ceaun sau o tigaie mai adîncă.

5.jpg

Adăugăm mărul ras, 2 frunze de dafin, 1 lingură cu muștar, 1 linguriță de khmeli suneli și sarea. Amestecăm și lăsăm pe foc 2-3 minute.

6

Adăugăm și varza murată.

7

Amestecăm bine, punem și 4-5 linguri de apă fierbinte, punem capacul și lăsăm pe foc să se înnăbușească mîncarea pentru 1 – 1,5 ore, la foc mic spre mediu, din cînd în cînd mai amestecăm.

9

Cînd carnea s-a înmuiat suficient, mîncarea e gata! Serviți cît e cald!

Pofta mare!

10

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

11

2 comments

    • Buna Ramona. Multumesc pentru intrebare 🙂
      Poti sa gatesti si cu varza dulce daca o adaugi cu 30 minute inainte de a fi gata carnea de rata, insa vreau sa zic ca nu va fi acel gust acrisor care se combina atit de bine cu carnea de rata, nitel mai grasuta. Daca totusi nu gasesti varza murata, incearca sa adaugi la varza dulce 2 linguri suc de lamie si vezi cum se primeste! 🙂 Daca incerci, spune si mie rezultatul! O seara frumoasa!

      Liked by 1 person

Leave a Reply

