Perisoare coapte in sos bechamel

De cîteva zile mi se făcuse dor de perișoare în sos alb, așa cum se făcea la țară în copilărie. Am decis să le prepar un pic altfel, le-am copt în cuptor, apoi am turnat deasupra lor, în aceeași tavă sos bechamel. S-au primit delicioase, colorate și aromate. Încercați și voi!

Ingrediente pentru perișoare:

  • 500 gr carne de porc (sau mix de vită și porc)
  • 1 ou
  • un cartof
  • o ceapă
  • 1 linguriță de paprica sau boia dulce (opțional)
  • sare și piper după gust

Ingrediente pentru sosul bechamel:

  • 2 linguri de unt
  • 3 linguri de făină
  • 500 ml lapte
  • un praf de nucșoară măcinată
  • sare după gust

Pentru început facem perișoarele din carnea, ceapa și cartoful tocat, un ou, sare și piper. La dorință mai punem boia dulce sau paprika.

1

Facem perișoarele și le punem într-o tavă de copt pe care am uns-o cu puțin ulei de măsline sau ulei de floarea soarelui.

La fel, puteți să folosiți și hîrtie de copt, pe care o puteți scoate cînd veți turna sosul bechamel deasupra perișoarelor!

2

Punem tava în cuptorul încins la 180 de Grade Celsius pentru aproximativ 15-20 minute, sau pînă se rumenesc doar puțin deasupra.

Pregătim și sosul bechamel: Topim untul într-o crăticioară, apoi adăugăm făina și amestecăm continuu cu un tel. Apoi adăugăm puțin cîte puțin laptele amestecînd continuu. La sfîrșit, adăugăm sarea și nucșoara.

3

După ce perișoarele s-au copt, turnăm sosul deasupra.

5

Punem iarăși la cuptor pentru maxim 10 minute, apoi servim perișoarele calde presărate cu pătrunjel verde!

Poftă bună!

6

8

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

9

 

Leave a Reply

