“Milchmadchen” Cake

Iată că m-am decis și eu să fac virusul :), adică tortul nemțesc Milchmadchen (care se traduce Lapte Condensat sau Lăptăreasa). Toată vara 2016 wall-ul meu de pe Facebook a fost încărcat doar cu pozele acestui tort, gătit de o mulțime de gospodine, după rețeta Ceslavei Bodiu.

Las aici și link-ul rețetei de pe saitul ei: Reteta Milchmadchen

Vreau să zic că cel mai mult tortul m-a impresionat prin pufoșenie. Un tort atît de ușor nu am gustat demult! Încercați și voi, mai ales că conține atît de puține ingrediente pentru un gust atît de deosebit!

UPDATE!!! 08.05.2017

Dragii mei,

Vreau să vă zic că după ce am gătit această tortă delicioasă de vreo cîteva ori, am decis să modific puțin rețeta ca să iasă tortul foarte bine. În primul rînd, eu consider că cantitatea de făină trebuie mărită încă o dată, pentru a avea niște foi de tort mai consistente și mai gustoase, nu chiar atît de dulci și pentru a evita foile poroase “ca de spumă”. Astfel, mai jos la cantități voi scrie alături și cantitatea dublă de făină.

La fel, am descoperit că calitatea foilor depinde foarte mult și de calitatea laptelui condensat. Nu vă zgîrciți și cumpărați un lapte condensat calitativ. De asemenea, coaceți foile pe hîrtie de copt cerată sau siliconată pentru a evita lipirea lor. Succese!

Ingrediente pentru blaturi:

  • 380 gr lapte condensat
  • 2 ouă
  • 170 gr făină – rețeta originală /însă eu recomand cantitatea dublă de făină, adică – 350 gr făină/
  • 15 gr praf de copt

Ingrediente pentru cremă:

  • 2 linguri zahăr pudră
  • 200 ml frișcă de 30 %
  • 500 ml smîntînă

Cu ajutorul unui mixer sau robot de bucătărie, mixăm ouăle cu laptele condensat, pîna se fac spumă, apoi cernem deasupra făina împreună cu praful de copt.

1

Încorporăm bine toate ingredientele pînă obținem o compoziție de consistența smîntînii grase.

2

Lăsăm aluatul să se odihnească 15 minute, astfel foile vor fi mai pufoase!
Desenăm pe hîrtia de copt un cerc cu diametrul de 18-20 cm (cu ajutorul unei farfurii de ex.).

3
Punem în centrul cercului 2 linguri pline de aluat și le distribuim bine pe toată suprafața cercului. Chiar dacă stratul de aluat pare foarte subțire, nu mai adăugați aluat: acesta va creste la coacere.

4
Blaturile se coc foarte repede, aproximativ 4-5 minute la mine a durat.

5

Sfaturi:

  • Foile se scot pe un grătar și mediat se înlătură foaia de hîrtie, cît este fierbinte. Odată răcită, hîrtia devine foarte dificil de înlăturat!
  • Dacă blatul nu crește sau se lasă după ce e scos din cuptor, mai adăugați puțina făină în aluat!

Facem și crema: Batem 500 ml smîntînă cu 200 ml frișcă și 2 linguri zahăr pudră.

Dacă crema nu vi se pare dulce, nu adăugați zahăr, blaturile sunt destul de dulci!

6

Ungem foile de tort cu crema pufoasă!

7

Și formăm tortul!

9

Decorați după dorință! Eu l-am decorat simplu, cu cîteva boabe de coacăză congelată! Dăm tortul la frigider pentru cîteva ore să se înmoaie bine cu cremă, de preferat peste noapte.

8

Aici o secvență din torta tăiată a doua zi!

11

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

17884049_655908827866932_7629920246762752227_n (1)

18342801_669482429842905_3295396328541255002_n

Leave a Reply

