Painici din faina de secara si seminte

Această rețetă de pâine am luat-o de la prietena mea, care pe lângă faptul că coace pâine gustoasă, mai spune că “pâinea – este fața lui Dumnezeu”. Nu am cum să nu ii dau dreptate! Așa este!

Pâinica coaptă acasă e altfel, conține nu doar ingrediente bine alese, dar mai are și cîțiva stropi de dragoste de gospodină în ea. Așa că, nu ezitați să coaceți pâine acasă, așa cum coc  și coceau mamele sau bunicile noastre. Vă închipuiți câtă energie folositoare și pozitivă, ne-au transmis mânuțele mamei prin fiecare bucățică de pâine frământată de ea??? 🙂

Ingrediente:

  • 400 gr făină albă
  • 400 gr făină de secară
  • 20 gr drojdie proaspătă
  • 1 lingură de zahăr
  • 1,5 lingurițe de sare
  • 4 linguri ulei de floarea soarelui
  • semințe de care aveți: in, floarea soarelui, susan, chia, dovleac etc.
  • apă călduță, cît să încorporăm cantitatea de făină propusă

Pentru început pregătim maiaua. Într-un bol punem zahărul, drojdia mărunțită cu puțină apă călduță. Presărăm deasupra cu puțină făină și punem deoparte să crească.

1

Într-un lighean mai mare, cernem făina de secară și cea albă de grâu. Apoi turnăm deasupra maiaua umflată, sarea și uleiul.

2

Puțin câte puțin turnăm și apă călduță. Frământăm un aluat nelipicios, nici prea tare și nici prea moale. Eu am frământat vreo 7 minute aluatul. Apoi, ungem bolul cu ulei, punem aluatul frământat în el, acoperim bolul cu peliculă alimentară și lăsăm să se odihnească pentru minim 30 minute, sau până când aluatul își dublează volumul.

3

După ce aluatul a crescut frumos, adăugăm și semințele.

4

Eu am pus seminte de floarea soarelui, in, susan și chia.

5

Frămîntăm din nou aluatul, pînă încorporăm toate semințele.

17270620_1377299848998898_1684546329_n

Și formăm pâinici mai mari 🙂

6

…sau mai mici 🙂

9

Lăsăm pâinicile la dospit aproximativ 15-20 minute, apoi le coacem în cuptorul bine pre-încălzit, cam 45- 1 oră, în dependență de cuptorul dvs.

În casă miroase minunat, gânduri din copilărie adunat, semn că pâinea e gata!

7

Pâinea se lasă să se răcorească, apoi se păstrează în pungi din plastic pentru a se evita deshidratarea.

Serviți cu plăcere!

8

11

Dacă vă plac rețetele mele, dați like paginii mele de Facebook  Dia’s Kitchen pentru a fi la curent cu noutățile de pe blog!

10

Leave a Reply

